måndag 16 juni 2008

Amerikansk veranda - American porch

Stephen Keller Architects


Okänd

Mi Casa
Tack för alla era kommmentarer till mitt dörrinlägg nedan. Det är så kul att få era ideer och synpunkter. Gör mitt arbete mycket roligare (och enklare). Uppskattar det verkligen!!

Har alltid velat haft en amerikansk veranda på vårt hus men kännt att det varit svårt att få in en stilmässigt på vårt putsade tvåvåningshus. Nu var jag i Linköping i helgen och fick se ett hus som liknar vårt med en varanda. Supersnyggt. Så nu tänker jag inte ge upp drömmen. Har börjat rita på en stilren och ganska så enkel veranda. Ungefär som på den andra bilden. Inget staket och inte så mycket detaljer. Det ska bara vara svart plåttak och pelare och ett trägolv.

Thanks for all your comments about the doors! Its great to have access to expert advice from around the globe! Makes my work so much more fun (and easier). I really appreciate your advice and comments.

Have always wanted to have an american porch. Have thought that our house would look quite strange with a porch. Was in another town this weekend and saw a house similar to our with a porch. Loved it! So now I am not going to give up on the dream. I am drawing something similar to the second picture - black roof, straight lines, wood floor and no fence.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kom gärna och besök min sida www.projektbjorkbacken.blogg.se Vi bygger ett hus med amerikansk veranda både på fram och baksidan. Huset kommer från Terihus och hus serien heter Carolina. Där kanske du även kan hitta förslag till hur du kan bygga. Kram ålänningen

Inspiration i vitt sa...

Hej: ojoj vilka vackra hus du visar.Du gör rätt i att behålla drömmen om en Amerikansk veranda,sådana drömmar brukar bli väldigt bra i praktiken.
Kram på dig/Ingela B.

Vanilladreams and humblebees sa...

Hej!

Nu öppnar jag butiken!
Titta in på min blogg om du är nyfiken på vad jag pysslat med sen sist...

Kramar från Jenny
---<-888o

The House That A-M Built sa...

Oh what kindred spirits are we!!! Porches... I love them and porch lights... well don't get me started. You are so clever to be drawing up your plans. If you were down the road I would be having you draw up mine! A-Mxx

Charlottas hemmaplaner sa...

Jag tror att det kommer att bli jättefint till ert hus! När verandan är klar så måste du som kronan på verket skaffa en häng-hammock som man så ofta ser på dessa hus "over there".
Drömmar är till för att förverkligas - Lycka till!!!

Karin i Villa Grå sa...

Yes please, en amerikansk veranda står högt på önskelistan. Ett amerikanskt flådigt hus med vit panel vore inte fel alls..! *drömmer*

Det är helt galet hur din blogg inspirerar!

Kram!

Karin

vosgesparis sa...

you go for it , it should look great!